Jaka dieta dla diabetyka?

Współcześnie na całym świecie, szczególnie w krajach Pierwszego Świata, odsetek chorób cywilizacyjnych jest zatrważająco wysoki. Problemy z sercem, miażdżycą, alergie, czy cukrzyca, te wszystkie przypadłości są wypadkową nieodpowiedniej diety. Szczególny problem mają diabetycy, którzy każdego dnia muszą uważać na to, co ląduje w ich talerzu.

Na szczęście dzięki ogromnemu rozwojowi dietetyki, jaki miał miejsce w ciągu ostatniej dekady, dieta cukrzyka nie jest już tak trudna do skomponowania, nawet jeśli niezbędne jest w naszym przypadku odchudzanie. Większość młodych osób cierpi na cukrzycę typu 1, która szczególnie dotyczy osób młodych oraz dzieci. Nierzadko zdarza się, że zapadają na nią kobiety będące w ciąży.

Jednak czy odchudzanie cukrzyka jest w ogóle możliwe w przypadku, kiedy tak wiele produktów nie można jeść?

Na szczęście obecnie wiemy znacznie więcej o skutkach spożywania wielu substancji na nasz organizm. W internecie bez problemu znajdziemy informacje na temat indeksu glikemicznego poszczególnych produktów, dzięki czemu łatwiej jest nam wyeliminować szkodliwe substancje i zastąpić je tymi służącymi nam lepiej. Współcześnie nawet stołowanie się w restauracjach nie stanowi dużego problemu, w końcu właściciele lokali gastronomicznych chcąc przyciągnąć więcej klientów, muszą liczyć się z każdą grupą.

synteza kwasów tłuszczowych

Dieta cukrzyka nie musi być restrykcyjna, jeśli tylko wyeliminuje on żywność wysoko przetworzoną, w której pełno jest cukru. Poza tym warto postawić na warzywa i owoce, dobrze do diety wprowadzić kaszę jaglaną, która normuje poziom insuliny w naszej krwi.

Zamiast cukru czy niezdrowych słodzików do wypieków można dodawać daktyle, które słodzą podobnie, jednak bogate są również w błonnik. Koniecznie zobaczcie też:

Jadłospis w cukrzycy typu 2

W cukrzycy typu 2 jadłospis jest równie ważny, jak przeciwcukrzycowe leczenie farmakologiczne. Dieta wpływa bezpośrednio na poziom cukru we krwi i zapobiega jego gwałtownym wahaniom.

Kontrola glikemii (czyli właśnie poziomu cukru we krwi), a tym samym i cukrzycy znacząco zmniejsza ryzyko powikłań zdrowotnych, jakie niesie za sobą ta dolegliwość. Cukrzyca typu 2 często łączy się z otyłością, a odpowiednia dieta pozwala utrzymać prawidłową wagę lub zrzucić kilka kilogramów.

Zasady jadłospisu w cukrzycy typu 2

Podstawowe rady dotyczące jadłospisu w cukrzycy typu 2:

  • jedz posiłki regularnie,

  • pij 8 szklanek wody dziennie,

  • nakładaj posiłki na talerz, tak, aby wyglądały na większe – wybieraj mniejsze talerze, kładź potrawę na liściach sałaty,

  • posiłki powinny być dość częste (3-5 dziennie), ale niewielkie,

  • ilość dziennie przyjmowanych kalorii powinna być podobna,

  • przy planowaniu posiłków należy patrzeć na indeks glikemiczny poszczególnych produktów, ale także na zawartość witamin, błonnika i dobrych, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Odchudzanie cukrzyka, aby było bezpieczne, powinno odbywać się pod czujnym okiem dietetyka, szczególnie jeśli chcemy zrzucić więcej kilogramów. Specjalista ułoży nam jadłospis, który sprawi, że nawet cukrzyca nie przeszkodzi nam w wysmukleniu sylwetki. Diabetycy szczególnie powinni troszczyć się o figurę.

Skutki nadwagi – dlaczego warto sprawdzić Sliminator

Nowy rok, nowa Ty. Lubimy zaczynać od nowa, z poczuciem „czystej karty”. Nie ma w tym niczego dziwnego, ani złego, bo w końcu każdy pretekst jest dobry, aby uczynić nasze życia lepszymi i pełniejszymi.

Z początkiem Nowego Roku zatem wielu z nas składa sobie samym obietnice: zmienię pracę, znajdę miłość życia, wrócę do zaniedbanej pasji, wreszcie pojadę w wymarzoną podróż albo… schudnę.

Utrata zbędnych kilogramów to zdecydowanie postanowienie noworoczne numer jeden, zwłaszcza wśród płci pięknej. I o ile nie warto dać się zwariować – bo przecież nie każda z nas urodziła się, by zostać modelką – o tyle rzeczywiście dobrze jest wprowadzić pewne zmiany w swojej codziennej diecie, gdy naszą główną motywację stanowi zdrowie.

Garść argumentów

Do odchudzania często trudno jest się zmotywować. Trzeba przecież zupełnie zmienić swoje nawyki, nierzadko przekonać się do nowych produktów, zrezygnować z ukochanej lasagne czy słodyczy. Nie każdy też będzie w stanie od razu wskoczyć w dres i o 6 rano odbyć przebieżkę w pobliskim parku.

Warto więc pamiętać o zasadzie małych kroków i wprowadzaniu zasad zdrowego życia stopniowo: często na początek wystarczy np. rezygnacja z podjadania między posiłkami. To właśnie te niepozorne, pojedyncze „kąski” bywają nad wyraz zgubne.

Tu skubniemy sera, tu kosteczka czekolady, tu pyszna kawa z bitą śmietaną i ani się nie obejrzymy, już nazbieraliśmy nadprogramowych kalorii. Inną drobną zmianą może być nawyk regularnego spacerowania: już 30 minut codziennego spaceru świetnie dotleni nasz organizm i przygotuje go na dalsze sportowe wyzwania. Jak dodać sobie sił do realizacji planów?
Nie ma chyba lepszego argumentu niż świadomość tego, jak duże i nieprzyjemne potrafią być skutki nadwagi. Wszyscy dobrze wiemy, iż nieleczona nadwaga sprzyja chorobom serca i całego układu krążenia, narażając nas na zawał czy miażdżycę. Obciążone nadprogramowymi kilogramami nogi z pewnością „odwdzięczą się” nam żylakami.

Jednak w przypadku nadwagi poza ciałem cierpi także i dusza: osoby z tym problemem często mają obniżone poczucie własnej wartości, niską samoocenę, gorzej wypadają na rozmowach o pracę i są mniej śmiałe w kontaktach z ludźmi. Warto więc podjąć wyzwanie i tym razem doprowadzić je do końca!

tabletki odchudzające

Po jaką pomoc sięgnąć?

Poza zmianą diety i wprowadzeniem aktywności fizycznej, możemy sięgnąć także po dodatkowe „koła ratunkowe”: suplementy (np. w formie tabletek) czy ziołowe herbatki.

Przy tym wszystkim należy jednak pamiętać, że nie wykonają one całej pracy za nas. Traktujmy je więc jak dobre pomocne przyjaciółki, które trochę ułatwią nam zadanie – oczywiście pod warunkiem, że przestrzegamy diety. W takim razie jakie tabletki na odchudzanie wybrać?

To temat rzeka, bo i wybór jest spory. Wszystko zależy od efektu, jaki chcemy uzyskać, a także od zasobów naszego portfela – czy taki sliminator pomoże? Więcej na stronie bezuprzedzen. Na pewno jednak warto czytać skład takich preparatów i wybierać takie, które oferują najbardziej naturalny skład, np. na bazie ziół. Zawsze można także popytać wśród przyjaciółek lub zasięgnąć porady na internetowych grupach lub forach. Powodzenia!

Suplementy diety Therm Line Fast kapsułki na odchudzanie dla sylwetki idealnej

Powszechność klubów fitness, siłowni, dostęp do suplementów i środków wspomagających odchudzanie spowodowały, że wizja idealnej sylwetki jawi się wielu kobietom jako coś łatwego i dostępnego. Wystarczy tylko kupić karnet na siłownię i dobre suplementy, jeść dietetyczne posiłki i sprawa załatwiona. Czy tak jest rzeczywiście?

Preparaty odchudzające to tylko część sukcesu

W pogoni za idealną sylwetką zapominamy, że same tylko suplementy diety nie poprawią naszego wyglądu. To znaczy poprawią, ale na chwilę, powodując jednocześnie potężne i niebezpieczne zmiany w organizmie. Nie można oczekiwać, że łykanie tabletek, bez zmiany sposobu odżywania i stylu życia, tak po prostu nas odchudzi. Rezultat nie jest warto podejmowanego ryzyka, zdrowie powinno być najważniejsze. Można jednak, po zracjonalizowaniu diety, wprowadzeniu odpowiednich korekt w codziennym żywieniu i przy zapewnieniu odpowiedniej ilości ruchu, pomyśleć o odpowiednich suplementach. Jak je dobrać?

Tabletki, ale z głową!

Na rynku dostępna jest ogromna ilość suplementów oraz tabletek na odchudzanie. Aktualnie bardzo popularne tabletki na odchudzanie np. Therm Line Fast – recenzja tutaj – można znaleźć w każdej aptece. Te tabletki wspomagają spalanie tłuszczu, przyspieszają metabolizm i usuwają nadmierną ilości wody z organizmu. Dostępne są również preparaty przyspieszające spalanie tłuszczu czy środki ograniczające apetyt. W myśl zasady „co za dużo to niezdrowo”– warto dobrać środki do oczekiwanych rezultatów. Jeżeli uprawiamy sport i regularnie się ruszamy- można sięgać po produkty, których działanie przyspiesza procesy metaboliczne. Te produkty, często oparte na aminokwasie o nazwie l-karnityna, są dostępne w aptece bez recepty. Ich przyjmowanie może też wzmacniać wydolność treningową, dlatego łatwiej i dłużej ćwiczymy.

Ostrożne odwadnianie

Środkami polecanymi sportowcom, którzy pracują z myślą o konkretnych wynikach i osiągnięciach (szczególnie w zakresie szeroko rozumianej kulturystyki) są preparaty odwadniające. Ich przyjmowanie pozwala uwidocznić mięśnie, nie osłabiając przy tym organizmu.

Odwodnienia organizmu można próbować przy wsparciu naturalnych produktów (jak jedzenie dużej ilości brokułów), ale przy konieczności uzyskania szybkich efektów- lepiej sięgać po suplementy diety. Długotrwałe ich przyjmowanie może być jednak niebezpieczne, bowiem nadmierne odwodnienie organizmu jest niebezpieczne dla zdrowia. Więcej o tym temacie tutaj.

Nie zapominajmy o zbilansowanej diecie!

Uzupełnienie odpowiednich suplementów dietą (lub diety suplementami) spowoduje korzystne dla organizmu efekty. Poprawi BMI (wskaźnik masy ciała), zredukuje widoczny nadmiar tłuszczu, a dzięki temu poprawi ogólny wygląd zewnętrzny i wydolność organizmu.

Jednocześnie, bez uszczerbku dla zdrowia, pozwoli na osiągnięcie wymarzonej sylwetki, której utrzymanie, jak się często okazuje, nie jest wcale trudne. Trzeba pamiętać o podstawowych zasadach, dbać mądrze o organizm, a on odwdzięczy się dobrym samopoczuciem i pięknym wyglądem.

Czy antykoncepcja hormonalna stanowi przeszkodę przy braniu tabletek Therm line fast?

Therm Line Fast to produkt, który już pewien czas można kupić na rynku polskich suplementów i cieszy się sporą popularnością wśród kobiet, które zmagają się z nadwagą. Jest świetną alternatywą dla dziesiątek nieskutecznych pastylek i innych tabletek, którymi można sobie jedynie rozregulować funkcjonowanie organizmu i które wcale nie powodują pozbycia się nadwagi. Jakiś czas temu, trochę z ciekawości, a trochę z racji tego że chciałam w końcu zrzucić zbędne kilogramy, sięgnęłam po Therm Line Fast i pragnę się podzielić swoją opinią dotyczącą tego produktu. Zapraszam 🙂

Z własnego doświadczenia powiem, że Therm Line Fast jest naprawdę skuteczny i jest jednym z niewielu produktów na rynku, które nie tylko obiecują utratę kilogramów, ale działają w tym kierunku. Preparat zawiera pieprz kajeński i zieloną herbatę, które mają działanie ukierunkowane na spalanie tłuszczu, a raczej wspomagają nasz organizm w tym kierunku. Therm Line Fast nie tylko spala tłuszcz, ale także podkręca metabolizm, przez co redukuje możliwość wystąpienia tzw. efektu jo-jo. W jego składzie można znaleźć także wyciąg z grejpfruta czy ekstrakt zielonej kawy, wszystkie składniki wspomagają walkę z nadwagą.

Odchudzanie a antykoncepcja

Jestem młodą kobietą, która chciała się pozbyć kilku kilogramów, jednak cały czas stosowałam antykoncepcję hormonalną. Zanim sięgnęłam po Therm Line Fast naczytałam się sporo postów na forach internetowych, przez co przeraziłam się, że produkt powoduje interakcje z antykoncepcją i w dodatku osłabia jej działanie! Szybko sięgnęłam do ulotki, a nawet zasięgnęłam porady farmaceuty – okazało się, ze informacje są dosłownie wyssane z palca.

Niewiadomo dlaczego, jakiś czas temu na forach internetowych rozsiewano plotki o tym, że antykoncepcja hormonalna nie może być łączona z Therm Line Fast – nic bardziej mylnego. Stosowanie Therm Line Fast nie zagraża skuteczności antykoncepcji hormonalnej, nie spływa negatywnie na jej działanie i kobiecy organizm.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego

Ja akurat zasięgnęłam porady specjalisty, dokładnie przewertowałam ulotkę i dopiero zaczęłam zażywać Term line fast, do tego stosuje regularnie antykoncepcję hormonalną i nie jestem w ciąży, dlatego nie ma się czego obawiać, produkt na pewno nie osłabia działania tabletek!

Przy tym dodam, że Therm Line Fast jest naprawdę skuteczny, największe efekty daje gdy połączy się jego stosowanie z dietą i ćwiczeniami – kilka straconych kilogramów w miesiąc jest gwarantowane.

Pielęgnacja ciała – jak to lubię

Każda kobieta wie, że zadbane ciało to piękne ciało. W tym celu stosujemy różnego rodzaju kosmetyki, które przeznaczone są do różnych partii ciała. Dobrze dobrana i wykonywana codzienna pielęgnacja skóry może zdziałać cuda. Piękne i gładkie ciało to wynik stosowania nie tylko drogich kosmetyków, ale również tych naturalnych, które można zrobić samemu.

Najlepsze efekty dają kosmetyki nawilżające, ponieważ skóra potrzebuje wilgoci oraz ochrony przed słońcem.

Suchość skóry jest trudna i uciążliwa. Przy odrobinie wiedzy można zapewnić jej pełną ochronę.
Większość mydeł w kostce zawiera substancje chemiczne, które są szorstkie dla skóry. Powtarzające się używanie tych mydeł może powodować pieczenie skóry. Znacznie korzystniejsza jest kąpiel z użyciem kremowego mydła w płynie lub żelu do kąpieli, który jest tak łagodny dla skóry jak woda.

Skutki nadwagi – dlaczego warto sprawdzić Sliminator

Kolejnym czynnikiem powodującym wysuszanie ciała jest gorący prysznic.

Im gorętszy prysznic lub kąpiel, tym gorzej dla skóry.
Złuszczanie skóry jest kluczem do gładkiego ciała. Usuwając wszystkie martwe i suche komórki naskórka, całe ciało staje się zdrowsze i bardziej promienne. Idealny złuszczanie wykonywane jest szczotką do ciała, zaczynając od stóp aż do szyi. Pod prysznicem, można użyć rękawicy do kąpieli z połączeniem naturalnej soli morskiej i oliwy z oliwek. Do złuszczania twarzy należy używać drobnych i delikatnych kosmetyków.

Dermatolodzy twierdzą, że to najlepszym momentem do zastosowania kremu nawilżającego jest czas zaraz po kąpieli.

Dobre efekty daje wcieranie kosmetyków w jeszcze wilgotną skórę.

Na nierównych powierzchniach naszego ciała, które często są bardziej zmęczone, na przykład ręce i nogi, należy stosować w większej ilości kremy przeznaczone dla dłoni i stóp, a następnie ubrać rękawiczki lub skarpety, aby umożliwić produktowi dogłębne nasycenie skóry. Warto również używać naturalnych olejów, takich jak kokosowy, z awokado lub ze słodkich migdałów, mają one rewelacyjne działanie.

Najważniejszą rzeczą o której należny pamiętać w codziennej pielęgnacji skóry jest systematyczność i odpowiednio dobrane do swoich potrzeb kosmetyki.

Cukrzyca i odżywianie

W bogatych społeczeństwach pojawia się coraz więcej chorób, które nazywamy cywilizacyjnymi. Są to choroby układu krążenia, choroby autoimmunologiczne oraz między innymi cukrzyca, czyli choroba związana z metabolizmem. Choroba ta ma dwie odmiany, zajmijmy się cukrzycą typu II, ponieważ możemy mieć realny wpływ na jej profilaktykę oraz przebieg.

Nie da się ukryć, że cukrzyca typu II jest silnie związana z jedzeniem i otyłością.

Im wyższa waga tym większe ryzyko jej wystąpienia. Pierwsze niepokojące sygnały mogą dotyczyć stanu przedcukrzycowego. Jeszcze przed odpowiednim badaniem zleconym przez lekarza zaniepokoić powinien… obwód brzucha. Zdrowa norma dla kobiet to 88cm dla mężczyzn 92cm.

Suplementy diety Therm Line Fast kapsułki na odchudzanie dla sylwetki idealnej

Wszystko, co powyżej może być sygnałem wystąpienia otyłości brzusznej, która może wskazywać na stan przedcukrzycowy. Nieleczony stan przedcukrzycowy na pewno rozwinie się w cukrzycę. Czyli waga ale i obwód pasa mają znaczenie.

Jak odchudzać się w cukrzycy? – poradnik
Wiele osób chorych na cukrzycę typu 2 zmaga się równocześnie z otyłością. Dlaczego odchudzanie w cukrzycy daje dobre efekty zdrowotne? Czy jedzenie produktów typu light to dobre rozwiązanie? Czy będąc cukrzykiem można uprawiać sport?
Otyłość
Otyłość może wpływać na powstanie cukrzycy. Wszystko zaczyna się od nieprawidłowej tolerancji glukozy na czczo. Oznacza to, że organizm osoby otyłej przestaje prawidłowo wykorzystywać glukozę, która krąży we krwi. Jeżeli problem zostanie wcześnie wychwycony i rozpoczniemy odchudzanie, trend ten można zatrzymać.
Dieta
W diecie osoby chorej na cukrzycę przede wszystkim należy ograniczyć cukry proste. Nie należy natomiast całkowicie rezygnować z węglowodanów. Są one bowiem niezbędne do odżywiania komórek mózgu i nerek. Czy osoba na diecie powinna ograniczyć tłuszcze? Czy cukrzyk może jeść białko w nieograniczonych ilościach?

Cukrzycy można zapobiegać.

Bez wchodzenia w szczegóły – najlepszą profilaktykę cukrzycy stanowi odpowiednia dawka ruchu i zbilansowana dieta. Jeśli jednak cukrzyca już się pojawi dieta ma jeszcze większe znaczenie.
Dieta cukrzyka musi być szczególnie starannie komponowana. Powinna być tworzona w oparciu o produkty o niskim indeksie glikemicznym (indeksy są bardzo łatwo dostępne m.in. w Internecie). Warto zainteresować się w zamiennikami, tak, żeby produkty o wysokim indeksie zastępować tymi o indeksie niskim.

Odżywianie się diabetyka ma znaczenie także dlatego, że pozwala zapanować nad wagą – więcej na Mentalitch.com. Odchudzanie cukrzyka (z cukrzycą typu II) jest na ogół konieczne. Oczywiście obok jedzenia podstawą jest ruch. Lekarze są zgodni, że już 10 000 kroków każdego dnia to odpowiednia dawka ruchu.

Nie trzeba angażować się w treningi, biegi czy uprawianie sportów. Wystarczy spacer w żywym tempie. Wystarczy zamiast podjechać kilka przystanków – przejść je na nogach.

To są absolutne podstawy i każdemu diabetykowi, który nie chce, żeby jego choroba rozwinęła się bardziej powinno zależeć na ich wdrożeniu.

Przeczytaj nasz najnowszy artykuł o diecie dla cukrzyków tutaj – zapraszamy 🙂

Właściwości zielonej kawy – pochodzenie, działanie, dostępność

Osoby mające cukrzycę, często zastanawiają się jakich leków mogą używać a jakich nie. Szczególnie jeśli chodzi o odchudzanie nie wiadomo, którym środkom można zaufać. Napisałyśmy artykuł o zielonej kawie, bo wydaje się być bezpieczna i naturalna jako „wspomagacz” odchudzania.

Wiele osób każdego dnia sięga po kawę, najczęściej po czarną – gdyż większość ludzi nie wie, że istnieje kawa zielona, która ma bardzo silne prozdrowotne działanie.

Pochodzenie zielonej kawy

Ten rodzaj kawy powstaje z ziaren, które są jeszcze zielone, a do tego nie zostały poddane procesowi palenia. Nie jest to więc żaden nowy gatunek, ale kawa powszechnie wszystkim znana – po prostu w inny sposób przygotowana. Najlepsza zielona kawa pochodzi z Ameryk: Środkowej i Południowej oraz z centralnej Afryki. Najbardziej słynące z jej produkcji kraje to: Brazylia, Kuba, Kolumbia Nikaragua i Etiopia.

Zdrowotne działanie

Zielona kawa ma trzy razy silniejsze właściwości przeciwutleniające niż (uważana za bardzo zdrową) zielona herbata. Do tego, kawa zielona, a dokładniej jej ziarna, zawierają dużą ilość kwasu chlorogenowego (mającego silne właściwości antyoksydacyjne). Dzięki temu zapobiega ona postępowaniu procesów starzenia się organizmu, a także rozwojowi komórek rakowych. Dodatkową zaletą kwasu chlorogenowego jest obniżanie wchłaniania cukrów w przewodzie pokarmowym (wtedy organizm czerpie ze swoich zapasów).

Zawarty w zielonej kawie kwas, ma też właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne. Jedną z najważniejszych rzeczy jeśli chodzi o działanie zielonej kawy jest to, że kofeina połączona z kwasem chlorogenowym, obniża poziom przyswajania glukozy z jedzenia. Co za tym idzie – zmniejsza się możliwość jej magazynowania w postaci tłuszczu. Ma to niezwykle pozytywny skutek jeśli chodzi o proces odchudzania. Regularne picie tego rodzaju kawy może zredukować ilość tkanki tłuszczowej w organizmie nawet o 15-30 procent.

Nie można zapomnieć również o tym, że w zielonej kawie znajduje się też kwas kawowy, który ma właściwości przeciwzapalne, przeciwmiażdżycowe i żółciopędne. Picie tego zdrowotnego napoju przyczynia się więc do prawidłowego funkcjonowania nerek i chroni przed powstawaniem kamieni żółciowych. Zmniejsza także ryzyko rozwoju cukrzycy drugiego typu.

Dostępność w Polsce

W obecnych czasach, także w naszym kraju nie ma problemu z dostępem do zielonej kawy. W sklepach stacjonarnych, ale przede wszystkim w Internecie znaleźć można miejsca, które proponują najwyższej jakości kawę. Warto zaznaczyć, że niska cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Należy pamiętać, by dokładnie sprawdzić skład kupowanego produktu, by móc osiągnąć pełną satysfakcję z korzystania i picia tego zdrowotnego napoju.